Synnytys käynnistyi aamuyöllä 59. tiineyspäivänä ja meni suunnilleen näin:
2.30 Fifa käy herättämässä mut läähättämällä vieressäni
4 menee pesälleen
4.30 syö
reippaasti 2-3tl Nutriplussaa
läähättää,
kouristelee, tärisee, nostelee häntää
4.33 supistaa
4.35 oksentaa
4.40 supistaa
4.46 syntyy musta poika 240g (oikea kainalo merkitty myöhemmin v.punaisella, keltainen teippi)
5.15 autan
istukan ulos. Fifa syö sen
5.18 suppaa
5.28 syntyy musta poika 221g (oikea kainalo merkitty punaisella, sininen teippi). Istukka tulee myöhemmin ja Fifa ilmeisesti syö sen heti,
sillä sitä ei näkynyt.
6.00 suppailee
6.15 syntyy vaaleanruskea
(valkoinen merkki päässä/niskassa) poika 241g ja iso istukka
6.37 suppailee
6.53 syntyy musta 201g poika (oikea kainalo merkattu myöhemmin hopealla, vihreä teippi)
7.05 Fifa syö vielä tämänkin
istukan. Seuraavan päätän jo ottaa pois, jotta ei tule ripuli. Kolme
7.11 suppailee
7.43 ponnistaa kevyesti
8.19 syntyy
vruskea 205g tyttö, otan istukan pois
8.24 syntyy musta 255g tyttö, vasen kainalo vaaleanpunainen. Otan istukan pois.
---
Supistukset olivat heikomman oloisia viidennellä pennulla, mutta samaan syssyyn tulikin sitten vielä yksi pentu.
Kaikki meni erittäin hienosti, ja Fifa otti heti pennut hoivaansa asianmukaisesti.
Sukupuolen suhteen kävin muuten vielä toisen tarkistuslaskennan, joskin alkuperäinenkin oli oikein. Niitä mustia poikia tuntui tulevan niin monta, että pohdin tulkitsenko kaikki pojiksi. Ei sentään, ja kyllä näemmä koiranpennuilta on huomattavasti helpompaa tarkistaa sukupuoli. Tällaisen kuvankin löysin, jossa ero näkyy eli poikien möykky on alempana mahan puolella. Kissanpennuilla ero ei musta ollut näin selkeä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti